دنیای تکنولوژی و هوش مصنوعی

دنیای تکنولوژی و هوش مصنوعی

دنیای تکنولوژی و هوش مصنوعی

دنیای تکنولوژی و هوش مصنوعی

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آنالیز سئو

در جامعه امروز کسب و کارها برای ارتقاء تجارت خود، به سمت ابزارهای وب روی آورده اند. آنالیز سئو یکی از راهکارهای بسیار موثر در بهینه سازی صفحات وب می باشد. بهینه سازی موتور جستجو (seo) نقش به سزایی در بیشتر دیده شدن صفحات وب سایت درگوگل و نتایج جستجوی کاربران اینترنت می باشد. بنابراین سایتی که هدفش کسب درآمد است بهینه سازی سایت مورد نظر بسیار مهم می باشد، تا بتواند در جلب مشتریان خود موفق تر عمل کند و درآمد و سود بیشتری کسب نماید.

این مقاله به بررسی وب سایت های داخلی وخارجی در زمینه آنالیز سئو و به بیان مزایا و معایب آن ها می پردازد .

به طور کلی قابلیت هایی که سایت های آنالیز سئوی آنلاین باید داشته باشند به شرح زیر است:

  1. تحلیل رقبا (Competitive Analysis)
  2. جستجوی کلمات کلیدی (Keyword Research)
  3. جستجوی بک لینک‌ها ( Backlink Research )
  4. بررسی محتوا (Content Research)
  5. بررسی رتبه سایت‌ها (Rank Tracking)

وقتی به دنبال سایت های آنالیز سئو هستید باید به این موضوع توجه شود که آن ها، انتظارات ما را برای آنالیز سایتمان برآورده خواهند کرد یا خیر؟!

زیرا اطلاعاتی که از نتیجه گیری آنالیز در اختیار ما گذاشته می شود روی سئو سایت ما تأثیرات به سزایی دارد و ما با توجه نتایج آنالیز تصمیم می گیریم چه راهکارها و راه حل هایی برای بالا بردن رتبه سایت خود به کار بگیریم .

در اینجا به طور مفصل 5 مورد بالا را توضیح می دهیم:

تحلیل رقبا (Competitive Analysis):

سایت آنالیز سئو باید قابلیت مقایسه کردن چند سایت را با هم داشته باشد تا بتوانید موقعیت خود را با سایت های رقیب خود مقایسه کنید. همچنین بتوانید از استراتژی های کاری رقبای خود مطلع شوید و از راهکارها و راه حل هایی که سایت آنالیزگر در اختیارتون قرار می دهد جهت بهبود سایت خود استفاده کنید.

تخمین جایگاه سایت شما در بین سایت های دیگر و در ادامه ارائه توصیه و نکاتی برای انجام سئو بهتر جهت بهبود سایت خود.

جستجوی کلمات کلیدی (Keyword Research):

از جمله موارد مهم در مبحث سئو، انتخاب کلمات کلیدی مناسب است که سایت های آنالیزگر سئو کلمات کلیدی سایت تحت آنالیز را هم چک می کنند و درباره میزان جستجوی آن، نرخ کلیک آن و دامنه‌هایی که در داخل خودشان از آن کلمه کلیدی استفاده کرده اند اطلاعاتی در اختیارتان قرار می دهد و همچنین می توانید کلمات کلیدی مناسب را از نتایج آنالیز استخراج کنید.

خوب است بدانید ربات های گوگل بعد از خواندن محتوای سایت شما، اقدام به طبقه بندی آن می کنند که کلمات کلیدی سایت در این امر نقش بسیار مهمی دارند و همچنین بهبود بخشیدن به مطالب وبلاگ از طریق کلمات کلیدی مناسب بسیار موثر در بهبود سئو و رتبه سایت شما در موتورهای جستجوگر گوگل است،سایت عادل سایت هم میتونه در زمینه سئو مفید باشه

جستجوی بک لینک‌ها (Backlink Research):

از جمله کارهایی که سایت های آنالیز سئو انجام می دهند بررسی بک لینک های سایت شماست.

یکی دیگر از نکات مهم در بهبود سئوی سایت این است که لینک های موجود در صفحات خود همگی باید قابل دسترسی باشد و با سایت یا صفحه بسته روبرو نشویم زیرا در غیر این صورت صفحات لینک شده Broken links به حساب می آیند و رتبه وبسایت را کاهش می دهند.

خوب است بدانید ربات های گوگل صفحات سایت شما را ایندکس می کنند لینک های موجود در آن ها را نیز بررسی کرده و به این صفحات لینک شده مراجعه می کنند.

بررسی محتوا (Content Research):

نحوه نامگذاری تگ عنوان صفحه ( Meta Title ) با استفاده از کلمات کلیدی و توضیحات مربوط به عنوان صفحه ( Meta Description ) در رتبه بندی سایت اهمیت دارند که سایت های آنالیزگر این دو مورد را مورد بررسی قرار می دهند.

برخی از سایت های آنالیزگر دارای قابلیت جستجوی محتوا هم هستند که می توانید درباره موضوع مورد نظرتان، محتوای خود را جستجو و جمع آوری کنید.

از جمله موارد مهم در آنالیز سئو سایت، تگ های Header به کار برده شده در سایت یا مقاله وبلاگتان است که مورد بررسی و آنالیز قرار می گیرند. خیلی از افراد به اشتباه فکر می کنند تگ های H یا Header صرفا جهت بزرگ یا کوچک کردن تیتر یا مطالب هستند در حالی که این تگ ها در طراحی سایت و آنالیز سئو نقش بسزا و مهمی دارند. در واقع با شناخت بهتر کاربرد آن ها می توان رتبه سایت خود را توسط جستجوگرهای گوگل بالا برد. برای مثال: اهمیت تگ H1 از تگ H6 بیشتر است. پس در انتخاب تگ هایHeader  توجه کنید.

بررسی رتبه سایت‌ها (Rank Tracking):

بررسی موقعیت کلمات کلیدی در وب سایت شما، که روی رتبه بندی موتورهای جستجوی گوگل تاثیر بسزایی دارند و باعث تعیین رتبه سایت شما در صفحه اول گوگل می شوند.

این کلمات کلیدی عبارتند از:

  • کلمات کلیدی موجود در سایت
  • بسیاری از اصطلاحاتی که در سایت شما بهینه نشده اند.
  • کلمات کلیدی که سایت رقیب شما را در رتبه های بالا قرار داده است.

با بررسی این 3 مورد و بهینه کردن آن ها در سایت خود، می توانید پیشرفت و تأثیر آن را بر ترافیک ارگانیک شاهد باشید.

 

از جمله موارد دیگر برای آنالیز سئو سایت به شرح زیر است:

  1. بررسی وجود فایل robots.txt و فایل نقشه سایت  (sitemap.xml)، کد های html و بررسی url های سایت
  2. بررسی خصوصیات بارز مرتبط با هاست و امنیت صفحات
  3. بررسی دستاوردهای سایت شما در شبکه های اجتماعی
  4. بررسی حجم اسکریپت‌ها، تصاویر، سایز صفحه، کَش سایت، سرعت سرور که مربوط به سرعت یا load سایت هستند و در نهایت توصیه هایی مبنی بر افزایش سرعت سایت ارائه می دهد
  5. بعضی از سایت ها دارای قابلیت دریافت PDF مفصل از از تجزیه و تحلیل وب سایت یا وب سایت های مشتریان خود هستند
  6. ارائه نقاط قوت و ضعف سایت
  7. علاوه بر بک لینک ها، شما می‌توانید شاهد این باشید که چقدر از جستجوی ارگانیک مخاطب جذب کرده‌‌اید. (جستجویی است که در آن بازدیدکننده، ما را از طریق گوگل پیدا می کند نه از طریق شبکه‌های اجتماعی)

 

در ادامه به معرفی سایت های برتر آنالیز سئو سایت می پردازیم:

 

site-analyzer

سایت آنالیز سئو - site-analyzer.com

سایت site-analyzer دارای قابلیت بررسی کامل بیش از 60 معیار مبتنی بر سئو ، طراحی ، محتوا ، عملکرد ، قابلیت دسترسی و امنیت است و هر اطلاعاتی که برای بهبود سئوی خود لازم است بدانید در اختیارتان قرار می دهد. از این سایت به مدت 14روز می توانید به طور رایگان استفاده کنید بعد از این مدت باید اکانت خریداری شود.

قابلیت ها:

  1. مقایسه سایت خود با چند سایت دیگر
  2. تخمین جایگاه سایت شما در بین سایت های دیگر
  3. توصیه و ارائه نکاتی برای انجام سئو بهتر
  4. ارائه توصیه هایی مبنی بر افزایش سرعت سایت
  5. تجزیه و تحلیل رقبا
  6. کسب اطلاعات درباره میزان جستجوی کلمات کلیدی، نرخ کلیک آن و دامنه‌هایی که در داخل خودشان از آن کلمه کلیدی استفاده کرده اند
  7. دریافت PDF مفصل از از تجزیه و تحلیل وب سایت
  8. دارای قابلیت بررسی رتبه بندی وب سایت
  9. توانایی بررسی  لینک های شکسته ، مشکلات نمایه سازی و محتوای تکراری یک وب
  10. بررسی کیفیت بک لینک های سایت
  11. توانایی پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب صفحات خود
  12. توانایی بررسی بک لینک های سایت های رقیب خود و کسب اطلاعات از استراتژی backlink آن ها

 

 

tools.hostiran.net

یکی از دقیق ترین سایت های آنالیز سئو ایرانی است که می توان برای بررسی و بهبود سایت خود از امکانات این سایت به خوبی استفاده کرد.

قابلیت ها:

  1. بررسی کلمات کلیدی
  2. تحلیل لینگ ها  و متا تگ
  3. بررسی فایل های robots.txt و نقشه سایت
  4. بررسی SSl  یا امنیت سایت
  5. سنجش سرعت سایت
  6. بررسی رتبه در گوگل

و …

 

 

checkup.tools

سایت ایرانی checkup.tools یکی از سایت های کاربردی و دقیق برای آنالیز سئو سایت می باشد که ابزارهای خوبی در جهت آنالیز دارد.

از جمله آن ها :

dns.chckup.tools : بررسی تمامی رکوردهای DNS و MX سایت و نمایش خطاهای آن.

seo.checkup.tools : بررسی موارد سئو سایت در یک صفحه، مقایسه با سایت رقیب و برنامه ریزی جهت ارتقا و بهبود سایت.

whois.checkup.tools : با این ابزار شما می توانید اطلاعات ثبت و انقضای دامنه را مشاهده نمایید.

قابلیت ها:

  1. بررسی سرعت سایت در ایران با مرورگرهای مختلف
  2. ابزار تخصصی بررسی آنلاین وضعیت DNS
  3. بررسی کامل سئو و مقایسه آن با سایتهای رقیب
  4. بررسی کامل SSL/TLS و دیکد کردن CSR
  5. بررسی وضعیت دامنه و نمایش مشخصات آن
  6. بررسی عنوان HTTP سایت
  7. پیدا کردن لینک شکسته
  8. امنیت ایمیل

و …

 

 

gtmetrix

سایت آنالیز سئو - gtmetrix.com

سایت gtmetrix.com یک سایت کاملا کاربردی جهت تست و آنالیز سرعت بارگذاری وب سایت است که به بررسی لودینگ و پارامترهای مختلف سایت می پردازد. و سعی دارد با نشان دادن فاکتورهای لازم باعث افزایش سرعت سایت شود.

قابلیت ها:

  1. بررسی بهینه‌سازی سایت جهت داشتن سرعت بالاتر
  2. آنالیز سایت براساس قوانین Google page speed و Yahoo Yslow
  3. مشخص کردن یک محدوده زمانی برای ذخیره گزارش‌های عملکرد سایت
  4. پیشنهاد راه حل برای رفع کندی سرعت سایت و افزایش سرعت آن
  5. شناسایی موارد پیچیده Render-blocking در وب سایت
  6. ارائه پیشنهاداتی جهت سئوی بهتر مطالب سایت

 

 

woorank

سایت آنالیز سئو - woorank.com

 

یکی از دقیق ترین و کاملترین ابزار های آنلاین جهت بررسی سایت است. این سایت یک اکانت آزمایشی به مدت چهارده روز در اختیارتان قرار می‌دهد که امکان بررسی تعداد نامحدودی سایت را در این چهارده روز به شما می‌دهد که شما می توانید برای بهبود سایت خود و بهینه کردن آن از این سایت استفاده کنید. این سایت دارای نسخه اپلیکیشن نیز می باشد. ( برای بهره بردن از این سایت باید از فیلترشکن استفاده کنید. )

قابلیت ها:

  1. دریافت فایل PDF از اطلاعات آنالیز
  2. بررسی SSL سایت که مربوط به امنیت سایت است.
  3. بررسی صفحات 404 یا صفحات بسته شده
  4. بررسی بک لینک ها
  5. بررسی وجود فایل robots.txt
  6. بررسی فایل نقشه سایت  (sitemap.xml)، کد های html و بررسی url های سایت
  7. بررسی خصوصیات بارز مرتبط با هاست و امنیت صفحات

 

 

seo.seoyar

سایت ایرانی سئو یار یکی دیگر از سایت های آنالیز سئو است. مجموعه سئو یار پس از آنالیز سایت و تشخیص خطاهای سئو ، سایت شما را در جهت جذب ترافیک بیشتر مخاطبان بهینه سازی می کند.

قابلیت ها:

  1. تحلیل رقابتی سئو
  2. تحلیل دقیق سئو
  3. تجزیه و تحلیل نامحدود سئو

 

 

seositecheckup

سایت SEO Site Checkup، یکی از سایت های آنالیز سئو رایگان است که سایت شما و سایت رقبای انتخابی را آنالیز می کند. بر اساس نتایج آنالیز، یک نمره بر حسب عدد به موارد بررسی شده می دهد. ( برای بهره بردن از این سایت باید از فیلترشکن استفاده کنید. )

قابلیت ها:

  1. بررسی میزان کلمات کلیدی در قسمت های مهم، وجود فایل robots.txt و فایل سایت مپ (sitemap.xml)، کد های  html و بررسی url های سایت
  2. بررسی موارد مربوط به سرعت لود سایت را مورد بررسی قرار می دهد، برای مثال: سایز صفحه، کَش سایت، سرعت سرور و مواردی از این قبیل.
  3. بررسی امنیت و سرور
  4. بررسی دستاوردهای سایت شما در شبکه های اجتماعی
  5. بررسی کلمات کلیدی
  6. ارائه نمایشی از نحوه دیده شدن اطلاعات کلی سایت بعد از جستجوی کاربران
  7. بررسی فایل Robots.txt
  8. بررسی نقشه سایت یا Sitemap

 

ahrefs

سایت آنالیز سئو - ahrefs.com

اولین سایتی ک همچنین قابلیت جستجوی محتوا هم دارد، سایت ahrefs است که برای استفاده از این سایت باید در ابتدا حساب کاربری بسازید.

قابلیت ها:

  1. ارائه اطلاعات مناسب درباره BackLink های یک سایت
  2. بررسی میزان جذب مخاطب از طریق جستجوی ارگانیک
  3. بررسی میزان جستجوی کلمه کلیدی خود و کلیک آن
  4. جستجوی محتوا
  5. میزان محبوبیت محتوا در شبکه های اجتماعی و ترافیکی که از گوگل به خاطر آن ایجاد شده

 

seoptimer

 

سایت seoptimer به مدت 14روز رایگان است و بعد از آن با خریداری اکانت میتوانید از امکانات این سایت استفاده کنید. از نقطه قوت این سایت استفاده از نمودارها و اشکال گرافیکی برای نمایش آنالیز می باشد که مخاطبان زیادی به خود جذب کرده است. به طور کلی در ۵ شاخص کلی نمودارهای گرافیکی به شما اعلام می‌کنند که اوضاع سایت شما به چه صورت است. برای بهره بردن از این سایت باید از فیلترشکن استفاده کنید.

قابلیت ها:

  1. بررسی عناوین و توضیحات متا
  2. بررسی هدینگ‌ها، کلمات کلیدی و فراوانی آن، خاصیت alt را در تصاویر، تعداد لینک‌های داخلی و خارجی، لینک‌های شکسته، استفاده از نقشه سایت و …
  3. بررسی رسپانسیو سایت، فلش و iFrame درون سایت
  4. معرفی شاخص‌های مختلف سرعت و عوامل افزایش سرعت سایت
  5. بررسی شبکه‌های اجتماعی، تعداد لایک در آن‌ها، تعداد Follower در آن‌ها و …
  6. بررسی و ارائه نکاتی در رابطه با شاخص‌های امنیت مثل استفاده از گواهی SSL و ریدایرکت موفق بر روی https و …
  7. ارائه راهکارهایی مبنی بر بهبود سئو سایت

 

https://artmanweb.com/top-seo-analytics-sites-in-99/

  • behnam behnam
  • ۰
  • ۰

بیشتر روش های بازاریابی آنلاین مانند تبلیغات و ایمیل مارکتینگ تا زمانی که از آنها به صورت مستمر استفاده میکنید ارزشمند هستند و به محض متوقف کردن فعالیت های خود با افت شدید یا از دست رفتن آن مجرای بازاریابی مواجه میشویم ولی بازاریابی محتوایی و سئو برای کسب و کار شما ارزش افزوده ای پایدار ایجاد میکنند که حتی پس از متوقف کردن فعالیت های خود تا مدت ها برای شما سودآور خواهند بود.

موفقیت در سئو نیازمند زمان و تلاش بسیار است ولی دست یابی به آن پایداری بالایی خواهد داشت و تا مدت ها به یکی از مهمترین مجراهای بازاریابی شما تبدیل خواهد شد. برای رسیدن به این نقطه باید استانداردهای سئو را به درستی بشناسیم، در ادامه مهمترین فعالیت هایی که برای موفقیت در سئو باید انجام دهیم را با هم مرور خواهیم کرد.

اصلاً چرا سئو سایت اینقدر مهم است؟

  1. در هر ثانیه 63000 جستجو در گوگل انجام میشود.
  2. 61 درصد از کسب و کارهای دنیا، سئو و بازاریابی محتوا را مهمترین روش بازاریابی خود میدانند.
  3. به طور متوسط 41 درصد از هزینه های بازاریابی در شرکت های بزرگ در فضای آنلاین خرج میشود.
  4. 46 درصد از جستجوها در گوگل به کسب و کارهای محلی اشاره دارند.
  5. نرخ تبدیل به مشتری و هزینه سئو در مقایسه با همه روش های دیگر پایین تر است.

اطلاعات آماری در مورد ارزش بازاریابی سئو

بهترین روش برای یادگیری و اجرای سئو چیست؟

مطالعه نقطه نظرات متخصصین در پاسخ به سوال سئو چیست مجموعه ای از اطلاعات و داده های تخصصی را در اختیار ما قرار میدهد ولی نتیجه گیری از آن و دستیابی به یک استراتژی کاربردی کمی پیچیده بنظر میرسد. ویدئو زیر ارائه مهندس امین اسماعیلی در سیزدهمین دورهمی کندو است که فرآیند یادگیری سئو از داده تا دانایی را به خوبی تشریح کرده است. در این ویدئو تعاریف متخصصین سئو از این مفهوم به عنوان اطلاعات اولیه به کار گرفته شده است

 

با یک نگاهِ جامع میتوان گفت برای تعیین رتبه یک صفحه در نتایج جستجو بیش از 200 فاکتور مختلف توسط ربات های گوگل بررسی میشوند. ولی اگر همانطور که در ویدئوی بالا مطرح شد، کمی دقیق تر نگاه کنیم میتوان این موارد را در 5 دسته اصلی تقسیم کرد که عبارتند از سئو تکنیکال، استراتژی، تولید محتوا، لینک سازی و آنالیز و برنامه ریزی.

1- سئو تکنیکال، ستون فقرات سایت شما شکننده است!

به جرات میتوان گفت که مهمترین و تاثیرگذارترین فاکتور برای موفقیت یک سایت توجه به استانداردهای سئو هنگام طراحی و کدنویسی آن است. گوگل برای درک محتوای صفحه باید پیش از هر چیز به آنها دسترسی داشته باشد و این نحوه دسترسی وابستگی مستقیم به ساختار سایت شما و نحوه کدنویسی آن خواهد داشت.

سئو تکنیکال، درک بهتر ربات های گوگل از ساختار سایت و بهبود تجربه کاربری

مواردی شامل رعایت استانداردهای HTML هنگام کدنویسی، بهینه سازی سایت برای موبایل، افزایش سرعت صفحات، نشانه گذاری استاندارد (Schema) و … را میتوان از مهمترین فاکتورهای سئو تکنیکال دانست که در کارگاه آموزش سئو تکنیکال بخش های مهمی از آن بررسی و آموزش داده میشود.

2- استراتژی سئو، برنامه ریزی، برنامه ریزی و بازهم برنامه ریزی!

برای شروع کار خود نیازمند یک استراتژی مشخص و دقیق خواهیم بود. استراتژی ما در سئو براساس شناخت ما از مخاطب و تحلیل رقبا شکل میگیرد. براساس موضوعات هدف خود و ادبیات کاربران عبارات کلیدی هدف را شناسایی میکنیم و با توجه به وضعیت رقبای خود و نقاط ظعف و قوت آنها یک برنامه ی اجرایی برای هدف گذاری و تولید محتوا در نظر میگریم.

استراتژی سئو، شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا و تدوین استراتژی محتوا

3- تولید محتوا، ارزش آفرینی محتوایی یا بازاریابی محتوایی؟

پس از آنکه صفحات شما در دسترس گوگل قرار گرفت، محتوای آن بررسی شده و موضوع صفحه تعیین میگردد. نگارش محتوا علاوه بر توجه به مخاطب نیازمند شناخت دقیق از الگوریتم های گوگل برای بررسی و درک آن است. سایت های بسیاری وجود دارند که صفحات آنها مملو از محتوای غنی و ارزشمند است ولی به دلیل عدم شناخت از این الگوریتم ها موفقیتی در سئو کسب نمیکنند.

تولید محتوای اختصاصی و ارزشمند کلید جلب رضایت کاربر و اعتماد گوگل

رعایت استانداردهای نگارشی، توجه به مفهوم کلیدی به جای کلمه کلیدی، استفاده از عبارات هم خانواده و توصیفی، استفاده صحیح از تگ های هدینگ و پاسخ گویی به سوالات کاربران از مواردی هستند که هنگام تهیه محتوا باید به آن توجه کنیم. کارگاه استراتژی سئو و آموزش تولید محتوا دقیقا با همین هدف طراحی شده است.

4- لینک سازی، صندوق رأی آرا برای هر سایت

کیفیت محتوا و ساختار استاندارد موجب میشود که گوگل محتوای شما را به درستی درک کند، در بسیاری از پروژه های سئو میزان رقابت بالا نیست و رعایت همین نکات برای رسیدن به رتبه یک گوگل کفایت میکند ولی اگر این نکات توسط همه رعایت شد کدام یک مستحق جایگاه بهتر است؟

لینک سازی به دو بخش اصلی داخلی و خارجی تقسیم میشود. لینک سازی داخلی موجب میشود که گوگل درک درستی از ساختار سایت و ارتباط موضوعی صفحات داشته باشد و لینک سازی خارجی ارزش و اعتبار هر صفحه در فضای اینترنت را مشخص میکند. شناخت و پیاده سازی استراتژی های لینک سازی به ما کمک میکند که در رقابت های پیچیده تر نیز شانس موفقیت بالایی داشته باشیم.

لینک سازی ابزاری قدرتمند برای رسیدن به صدر نتایج جستجو

5- آنالیز و برنامه ریزی، سئو یک فرآیند پویا و همیشه در حال تغییر است!

در آخرین قدم تلاش میکنیم تا نتایج بدست آمده از 4 مرحله قبلی را تحلیل کرده و با استفاده از اطلاعات آماری که از گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس جمع آوری میکنیم استراتژی های خود را بهینه کنیم. آنالیز و برنامه ریزی مرز جدایی میان دانش و دانایی است، در این مرحله تجربه به کمک دانش آمده و چشم اندازهای جدیدی را پیش روی ما ایجاد میکند.

https://adelsite.ir/

https://websima.academy/what-is-seo/

  • behnam behnam