دنیای تکنولوژی و هوش مصنوعی

دنیای تکنولوژی و هوش مصنوعی

دنیای تکنولوژی و هوش مصنوعی

دنیای تکنولوژی و هوش مصنوعی

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کارگزاری آگاه فعالیت خود را در زمینه آموزش بورس از سال ۸۷ آغاز کرده است و به عنوان کارگزار پیشرو در این حوزه با برگزاری همایش ها و دوره‌های آموزشی در اکثر شهرهای کشور، به‌صورت حضوری و مجازی گامی مثبت در جهت ارتقاء سطح آگاهی علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران بازار بورس و فرابورس برداشته و بالغ بر ۷۰۰۰ هزار نفر از فعالان بورس را آموزش داده است. دپارتمان آموزش کارگزاری آگاه در سال ۱۳۹۱ با کسب موافقت‌نامه برگزاری دوره‌های آموزشی از کمیته راهبری آموزش بازار سرمایه، فعالیت خود را آغاز نموده و در حال حاضر با همکاری کارشناسان و اساتید خبره، به‌عنوان مبتکر دوره های آموزش بورس آنلاین (مجازی) به فعالیت خود ادامه داده است. آموزش کارگزاری آگاه با هدف رشد و گسترش فرهنگ سرمایه ‌گذاری و نیاز به آموزش جامع سرمایه گذاران در فضایی استاندارد به برگزاری دوره های آموزشی پرداخته و با پشتیبانی آنلاین کلاس های آموزشی، این کارگزاری را به کارگزاری برتر در حوزه آموزش تبدیل کرده است.

چند دلیل برای اینکه سرمایه گذاری در بورس زودتر را شروع کنیم:

  • کسب سود تاریخی بیشتر نسبت به سایر بازارهای دیگر همچون مسکن، ارز، طلا و …
  • حصول اطمینان از قانونی بودن روش سرمایه‌گذاری
  • شفافیت نسبی بیشتر بازار بورس
  • قابلیت نقدشوندگی سریع و راحت
  • کمک به تولید ملی با سرمایه‌گذاری و شراکت در شرکت‌های ایرانی
  • تنوع ابزارهای سرمایه‌گذاری حسب اندازه و بازدهی مورد نیاز سرمایه

 

http://shahrefile.4kia.ir/info2/365240/a/

  • behnam behnam
  • ۰
  • ۰


مبانی قانونگذاری بورس

فعالیتهای شرکت کنندگان حرفه ای در بازار اوراق بهادار توسط بانک روسیه کنترل می شود. برای انجام فعالیت های دلالی ، فروشندگی ، سپرده گذاری ، مدیریت اوراق بهادار و فعالیت های ثبت نام ، مجوزهای ویژه صادر شده توسط بانک روسیه لازم است.

در صورت مشاهده هرگونه تخلف ، ممکن است مجوز لغو یا به حالت تعلیق درآید و جریمه نقدی برای شرکت کننده حرفه ای اعمال شود.

وب سایت بانک مرکزی فدراسیون روسیه پایگاه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد که در آن می توانید اطلاعات جامعی در مورد قانون ، شرکت کنندگان در بازار اوراق بهادار روسیه ، داده های مربوط به ابطال ، لغو مجوزها و سایر اطلاعات مفید برای سرمایه گذار پیدا کنید.

قوانین اساسی

قوانین اصلی حاکم بر حقوق یک سرمایه گذار قوانین فدرال هستند:

مورخ 26 دسامبر 1995 شماره 208-FZ "در مورد شرکتهای سهامی". این قانون حقوق و تعهدات سهامداران ، روش ایجاد شرکت های سهامی خاص ، جایگذاری سهام و سایر اوراق بهادار توسط شرکت را تعیین کرده است.
مورخ 22 آوریل 1996 شماره 39-FZ "در بازار اوراق بهادار". این قانون حاوی اطلاعاتی درباره شرکت کنندگان در بازار اوراق بهادار ، روش صدور اوراق بهادار ، افشای اطلاعات در بازار اوراق بهادار و غیره است.
مورخ 5 مارس 1999 شماره 46-FZ "در مورد حمایت از حقوق و منافع قانونی سرمایه گذاران در بازار اوراق بهادار". این قانون به طور دقیق شرایط ارائه خدمات به سرمایه گذاران توسط شرکت کنندگان حرفه ای و همچنین شرایط اضافی برای شرکت کنندگان حرفه ای در بازار اوراق بهادار را تعیین کرده است.
فعالیت کارگزاری

طبق تعریف ، کارگزاری عبارت است از انجام معاملات با اوراق بهادار از طرف و با هزینه مشتری یا از طرف خود وی و با هزینه مشتری بر اساس توافقات جبران شده با مشتری. قبل از معامله هر مشتری باید دستوری صادر شود که معامله مشتری توسط کارگزار انجام شود. پس از انجام معامله ، کارگزار گزارشی از نحوه اجرای سفارش به مشتری می دهد.

دستور معامله را می توان به اشکال مختلف ارائه داد:

به صورت کاغذی
از طریق تلفن . تمام مکالمات تلفنی با مشتریان ضبط می شود ، بنابراین ، اگر مشتری نام ، شماره قرارداد ، رمز ورود صوتی خود را ارائه دهد ، شناسایی دقیق وی رخ می دهد. بنابراین ، امکان ارائه پیشنهادات "با رای" امکان پذیر است. تقریباً همه کارگزاران بزرگ این خدمات را ارائه می دهند.
به صورت الکترونیکی از طریق سیستم عامل های ویژه تجارت به صورت رابط وب یا نرم افزار خاص.
گزینه با تعامل الکترونیکی راحت ترین گزینه است ، از آنجا که گردش کار تسریع می شود ، نیاز مشتری برای امضای مقادیر زیادی مقاله به صورت ماهانه از بین می رود. به عنوان یک قاعده ، کارگزاران فقط از یکی از گزینه های ذکر شده استفاده می کنند.

 

حساب کارگزاری

کارگزار موظف است برای حساب وجوه خود و وجوه مشتری حساب های جداگانه ای داشته باشد و همچنین یک حساب کارگزاری ویژه نگهداری کند. در این حالت ، کارگزار از استفاده از پول مشتری در جهت منافع خود منع شده است (به استثنای مواردی که در توافق نامه با مشتری مشخص شده است).

یک کارگزار ممکن است براساس توافق نامه ای از کارگزاری ویژه حساب کارمزد یا پاداش دیگری دریغ کند. در حساب کارگزاری ویژه امکان ضبط یا بازیابی وجوه مشتریان وجود ندارد.

هنگام امضای بسته اسناد برای سرویس دهی ، مشتری اختیارات مجری حساب دپو را به کارگزار اعطا می کند. هر بار که معامله انجام می دهید ، باید دستورالعمل مربوطه را برای اعتباردهی یا بالعکس ، بدهی اوراق بهادار از حساب خود به سپرده گذار بدهید. پس از دریافت اختیارات مجری حساب depo ، خود کارگزار دستورالعمل مربوطه را به سپرده گذار ارائه می دهد.

 

  • behnam behnam
  • ۰
  • ۰

بورس چیست


بورس یک فضای ویژه سازمان یافته است که صاحبان اوراق بهادار و سرمایه گذارانی که آماده خرید این اوراق بهادار هستند با یکدیگر ملاقات می کنند. وقتی بازار سهام در یک کشور ظاهر می شود ، می توان ادعا کرد که سیستم روابط بازار قبلاً در آن برقرار شده است. هدف اصلی بازار تسهیل ایجاد سازوکاری برای جذب سرمایه گذاری در اقتصاد است. این مکانیزم زمانی شروع به کار می کند که کسانی که نیاز به بودجه اضافی دارند (شرکت هایی که سهام خود را در بورس سهام منتشر می کنند) از کسانی که می خواهند سرمایه مازاد سرمایه گذاری کنند و از آن درآمد کسب می کنند (سرمایه گذاران خصوصی ، صندوق های سرمایه گذاری و سایر خریداران اوراق بهادار) پول دریافت می کنند. ...

مزایای بازار سهام:

طیف گسترده ای از ابزارهای مالی.
ابزار مالی مایع را می توان در هر زمان خریداری / فروش کرد
توانایی دریافت درآمد قبل از تورم
مقدار سرمایه گذاری اولیه کم
توانایی به دست آوردن درآمد از رشد فعال شرکت ها ؛
این مفید بود؟

  • behnam behnam
  • ۰
  • ۰

بازار مالی

بازار مالی ساختاری است که به کمک آن ، در اقتصاد بازار ، امکان استقراض ، خرید و فروش اوراق بهادار ، کالاهای سرمایه گذاری مانند فلزات گرانبها ایجاد می شود. گردش مالی بازارهای مالی ممکن است شامل دارایی های دیگر با نقدینگی بالا نیز باشد.

بازارهای مالی شامل موارد زیر است:

- بازار سهام که اوراق بهادار در آن جذب و قرار می گیرند.

- بازار مشتقات مالی ، مشتقات ، جایی که قیمت ریسک تعیین می شود ؛

- بازار پول ، جایی که نقدینگی مدیریت می شود ؛

- تجارت بین الملل ، بازار فارکس .

- بازار بیمه شکل خاصی از تنظیم روابط پولی است که هدف آن حمایت از بیمه است.

بازارهای مالی می توانند اشکال مختلفی داشته باشند.

1- به شکل بازارهای سازمان یافته ، همانطور که در معاملات مبادله ای اتفاق می افتد ، هنگامی که معاملات در یک زیرساخت کاملاً استاندارد با سیستم تسویه حساب و تسویه حساب متقابل از طریق یک سپرده گذاری متمرکز انجام می شود .

2. به صورت توافق نامه های بین سازمانی مستقیم که نمونه آن بازار بین بانکی است .

3- به صورت روابط خرده فروشی ، هنگامی که بانک ها خدمات خود را به اشخاص حقوقی و حقیقی ارائه می دهند.

فعالان بازار مالی را می توان به سه دسته تقسیم کرد: وام گیرندگان ، وام دهندگان ، واسطه ها. نهادهای نظارتی جایگاه ویژه ای در ساختار بازارهای مالی دارند.

بازارهای مالی به عنوان نوعی شاخص و تنظیم کننده اقتصاد مدرن عمل می کنند. هرچه بازارهای مالی بهتر و کارآمدتر عمل کنند ، اقتصاد سریعتر توسعه می یابد ، مکانیزم هایی که تحت تأثیر جریان های مختلف سرمایه به کار می افتند.

  • behnam behnam
  • ۰
  • ۰

پرایس اکشن یکی از روش های معاملاتی برای تحلیل تکنیکال است که تریدر می تواند بر مبنای آن معاملات خود را انجام دهد. تکنیک های پرایس اکشن گسترده بوده و محدود به یکی یا دو تا نمی شود و لازم است که تریدر به انواع و اقسام روش ها آگاهی داشته باشد تا بتواند معامله سودآوری انجام دهد.بسیاری از تریدرها براساس پرایس اکشن در مورد معاملات تصمیم گیری کرده و برای تجزیه و تحلیل از آن استفاده می کنند. پرایس اکشن در معاملات بورس نقش مهمی بازی می کند.

نکات مهم پرایس اکشن

تاثیر بر حرکت بالا رو به بالا و پایین امنیت قیمت به مرور زمان
استفاده از نمای ظاهری برای تشخیص روند معاملات برای تریدرها
تاثیر پرایس اکشن بر تجزیه و تحلیل معاملات
تاثیر پرایس اکشن بر روند معاملات و پیش بینی معاملات آینده

نحوه عملکرد پرایس اکشن

تریدرها با پرایس اکشن می توانند از تغییرات قیمت در طول زمان آگاه شده و از وارونگی ها و شکست در معاملات جلوگیری کنند. بسیاری از تریدرها با پرایس اکشن می توانند از تمامی تغییرات در معاملات بورس آگاه شده و معاملات را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. تریدرها می توانند با پرایس اکشن قیمت ها را بهتر آنالیز کنند. پرایس اکشن گسترده بوده و در همه معاملات می توان از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. پرایس اکشن در تحلیل تکنیکال مهم بوده و یکی از شاخص های مهم به شمار می آید. تریدرها می توانند با این عامل از تغییرات قیمت در آینده با خبر شوند. در صورتی که تجزیه و تحلیل پرایس اکشن بورس درست انجام شود، می توان از تغییرات بعدی آگاه شده و در بهترین زمان ممکن وارد معاملات شد.

پرایس اکشن
نحوه استفاده از پرایس اکشن

پرایس اکشن شاخص نیست بلکه بهترین داده ای است که سایر ابزارها بر اساس آن ساخته شده اند و مشخص شده که برخی تریدرها به این عامل فراتر از عامل قیمت توجه می کنند، حجم معاملات و مدت زمان در پرایس اکشن عوامل مهمی به شمار می روند.

محدودیت پرایس اکشن

تریدرها، پرایس اکشن را به صورت ذهنی معامله می کنند. ممکن است که دو تریدر با دیدگاه مختلف پرایس اکشن را آنالیز می کنند. یکی از تریدرها آن را نزولی بررسی می کند و دیگری ثابت بودن آن را تجزیه و تحلیل می کند. مدت زمان معاملات هم بر پرایس اکشن تاثیر به سزایی دارد. پیش بینی معاملات با پرایس اکشن چندان جالب نیست تریدرها برای آنالیز معاملات باید ابزارهای زیادی داشته باشند. عملکرد گذشته هرگز مبنایی برای معاملات آینده نیست.

تریدری که براساس پرایس اکشن تصمیم گیری می کند مشخص است که به نحو متفاوتی معامله خواهد کرد. براساس این عامل روش های مختلف معامله مشخص می شود.

استراتژی های پرایس اکشن

قیمت گذاری یکی از متداول ترین استراتژی ها است. شکست یک روند خاص نشانه یک ترید است و تریدرها می توانند وارد معاملات جدیدی بشوند. برک اوت هرگز شکست مالی نیست و می توان براساس آن سایر معاملات را انجام داد. شکست یک روند حرکت باعث خواهد شد تا تریدر به سود برسد.

مزایا و اشکالات پرایس اکشن

شما با این روش می توانید دارایی های خودتان را با شرایط خاص سنجیده و بخرید. شما با مقایسه ورودی ها و خروجی ها می توانید بهترین نتیجه را بگیرید. البته قیمت بهترین شاخص است که می توانید با آن ملاک و مبنای کار خود را بسنجید و می توانید بعد از دریافت اطلاعات، تصمیم گیری کرده و معامله کنید. اتوماسیون پرایس اکشن بزرگ ترین اشکالی است که در کار خود ایجاد می کنید. شما نباید به این فکر باشید که با این روش معامله کنید که در این صورت متضرر خواهید شد و بهتر است که با اتکاء به دانش و مهارت های خودتان، معامله کنید.

عدم معامله براساس اطلاعات گذشته و توجه به پرایس اکشن

اصولا تریدرها حرکات بعدی بازار بورس را آنالیز می کنند، آزمایش حمایت ها و مقاومت ها نمونه ای از پرایس اکشن است. نمودارهای شمع ژاپنی و میله ای نمونه بارز این روش بوده و تمامی الگوهای شمعی به پرایس اکشن اشاره می کند و بهتر است که برای معامله بهتر به همه الگوهای این روش توجه کنیم.

مزایای معامله براساس پرایس اکشن

رایگان و عدم نیاز به سایر نرم افزارهای اضافی
قابل استفاده در کلیه بازارها مانند بورس و فارکس
قابل آنالیز با کلیه نرم افزارها مانند نینجا تریدر -متاتریدر
سریع و بدون تاخیر
جامع و کاربردی

محدودیت های کار با پرایس اکشن

تصمیم گیری نادرست بر مبنای آن
عدم خرید بر مبنای این روش
عدم اتکاء به پرایس اکشن

نحوه استفاده از پرایس اکشن

پرایس اکشن یک ابزار نیست بلکه اکثر داده ها بر همین اساس ساخته می شود. اکثر معامله گران که نوسانات و ترند بازار را پیش بینی می کنند با این روش کار می کنند و بر حمایت ها و مقاومت ها تمرکز کرده و سعی می کنند که شکست روندها را شناسایی کنند. این روش بر درست بودن تحلیل ها تاثیر به سزایی دارد.پرایس اکشن

الگوهای پرایس اکشن

خطوط حمایت و مقاومت:سطوح و محدوده هایی که قیمت در برابر آن ها واکنش نشان می دهد بنام خطوط حمایت و مقاومت شناخته شده اند. شکست خطوط مقاومت و حمایت باعث خواهد شد تا خطوط دیگری شکل بگیرند. مثلا زمانی که خط حمایتی می شکند باعث افزایش قیمت شده و در نهایت به خط مقاومتی تبدیل می شود. باید آن ها را در تایم فریم خود استفاده کرد، بخاطر این که بسته یا باز بودن قیمتی در یک فریم زمانی مشخص شود.

خطوط ترند:لازم است که تریدر به خطوط ترند توجه کند و نقاط احتمالی برگشت روند را مشخص کند و زمانی که از اولین کندل ژاپنی عبور کرد معامله کند.

کندل استیک:تریدرها با الگوهای مختلف کندل استیک می تواند معاملات بازار بورس را شناسایی کرده و در بهترین زمان ممکن خرید و فروش کنند.

نحوه معامله براساس پرایس اکشن

تریدرها با اطلاعاتی که از بازار بدست آورده اند معامله می کنند. تحلیل قیمت در بازار بورس اهمیت به سزایی دارد. اتکاء به این روش برای معامله چندان درست نیست و شما باید عوامل زیادی را تحلیل کنید تا بتوانید معامله درستی انجام دهید. البته این سخن به این معنی نیست که نباید به اندیکاتورها توجهی نداشته باشید.

 

https://boursemellat.com/stock-trading-with-price-action-analysis/

  • behnam behnam